IKEA - Stället med kassa kassar

Gick upp sex idag, fick med mig mina kära kompanjoner till IKEA att köa.
Kärlek på er! (You guys make my day..)


Vi kom dit vid cirkus tjugo över åtta, dock lite spring emellanåt och hämta varm choklad och borttappade tidningar (och vi får inte glömma halstabletterna..), stod där i en timme innan det blev lite action med lottdragning och Starboys, dock missade vi preecis Jimmy Jansson som började spela när vi gick in, attans!

När vi klev in i det helyllesvenska templet varade inte hallelujah ögonblicket särskilt länge innan vi slets tillbaka till verkligheten, där inne stod nämligen hela IKEA personalen och klappade händer och gav oss ett varmt, men även mycket pinsamt välkommnande.

Vi gick runt och kikade i godan ro, kändes som dom flesta andra IKEA varuhus konstigt nog, i slutet att vi hade lite bråttom, samtidigt som mitt magont börja kicka in, lovez it.
Ulle och jag kände vårat shoppingkrav trycka på och slet med oss lite saker på vägen ut. Vi fick även några fina filmkameror intryckte i nyllet, kan ju alltid hoppas på det bästa att man blir med på nyheterna eller nåt. Hrm.Väl nerpackade och mätta över allt gratisgodis som vi proppa i oss (vissa mer än andra *hostSARAhost*) så gav vi oss iväg till bussen, som vi inte behövde vänta många hundradelar på.

Vid det laget kände jag att jag behövde åka hem och knapra lite piller, kollade bussentiderna, JA, det går en om 3 minuter! Tog tag i min tunga IKEA kasse och skulle precis gå ut när man hör ett rivande ljud, ner tittar jag och alla mina saker ligger spridda på bussgolvet. VÄRT.
Bussen kör vidare och jag lägger mig på golvet och plockar upp sakerna, (hej titta gärna på, lungt sörru, skulle jag också gjort). Glad i hågen kliver jag ut på torget, vinkar hejdå till Ullz och får bärhjälp av B1 och B2 (Sara och Linn).
Skulle gå en buss om en 35 minuter, jaja.. Bättre än en timme.
B1 och B2 sticker iväg till skolan och jag konkar iväg till Konsum, gievz me some sugah plz.

Gammal tant som står och krånglar i kassan, vad annars?
Armarna börjar värka ikapp med magen, kliver iallafall ut i solen och sätter mig och väntar på bussen.
Kommer en efter sisådär 20 minuter.. Dock inte en jag kunde åka med och får vänligt gå och sätta mig och vänta 25 minuter till. Solen var min vän idag dock :' )

Resten av dagen har bara bestått av pillerknaprande, lathet och lite mat :)
Har även beställt Motörhead biljett och äntligen fått upp min annons på blocket (ge mig pengar då!).

Blir skolan imorrn och svänga med håret, hähä.


image7

Kommentarer
Postat av: Elin

Du skriver bra (:

2007-08-29 @ 17:25:49
Postat av: Ida

Så håret är kirrat nu asså:D

2007-08-29 @ 21:42:01
Postat av: Linn

ja vilken dag alltså :P massa mys i alla fall :D

2007-08-29 @ 22:14:04
URL: http://thelinn.blogg.se
Postat av: sara

vadå? :O ni tog ju tre gånger så många chokladdalahästar än mig xD

2007-08-29 @ 22:42:14
URL: http://magnumclassic.blogg.se
Postat av: Per

Ikea, Mitt smultronställe

2007-08-30 @ 22:12:43
URL: http://pershockeyblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback